De fyra dagarna på EM


Då var första tävlingen utomlands avklarad. Det slog mig några gånger att jag bara satt där och log. Jag hade det väldigt bra måste jag säga. Jag var precis där jag ville vara och att se hur stort discon är får en bara att tänka större.

Tävlingen i sig gick inte riktigt som jag hade tänkt mig. De visade sig att jag hade 99 konkurrenter. Alla dessa lika starkt målmedvetna över att synas, ta för sig och nå pallplats. Jag hann aldrig riktigt få de tankarna i huvdet. Det var så pass på mycket intryck att ta in och också förstå hur en utlandstävling går till.

Jag kom på en 63:e plats. Jag är nöjd men jag känner att jag aldrigt riktigt fick chansen att visa vad jag går för. Förstår mig rätt, men kraven höjs på en själv när man vet hur mycket man klarar av. Jag är så pass stark i mig själv nu att jag vet hur mycket jag kan åstakomma på ett dansgolv. Och de jag utförde nu, var inget mot vad jag kan. Men samtidigt får jag inte glömma bort att det här var min första tävling med att möta internatiollen elit. Likaså att bara ta sig till ett EM är en bedrift i sig. Det måste jag villigt erkänna. Det är stort. Det har jag insett nu!

Därmed är nog ändå en 63:e plats bra. En välförtjänt plats som med den även kom insikt, inspiration och erfarenhet med. Tänk, nu kan det bara gå uppåt!





Kommentarer
Postat av: Ajsela

Va fin du är:)))))

Grattis!!!!! Du ska va stolt))))))

2010-10-25 @ 13:55:58
Postat av: Lotta G

Nu ska du vara så nöjd för det är i de högre tävlingarna du hör hemma!!kramar

2010-10-25 @ 22:17:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback