Tillbaka, från storstan till småland ..

HEEJ!

"Alla som inte ville hem idag, räcker upp en hand"
Småstadstjejerna har blivit storstadstjejerna.

Vilken weekend det har varit alltså, helt enastående. Går den alls att beskriva? Jag ska försöka, så gott det går. Främst för er skull men också lite för min del med - minnen är det dyrbaraste man har. Både på gott och ont..

Nej nu går jag ifrån ämnen, lätt hänt. Tillbaka till min, Steffs, Kristins och Emilias Stockholmsresa.

Det är alltid något speciellt med att åka til Stockholm. Jag tycker verkligen det. Låter säkert helt weard men liskom, jag vill ha stort, jag vill ha mycket, jag vill ha.. jag vill ha allt Kalmar inte kan ge. Kalmar är helt enkelt,. för litet för mig. Därför pirrar det allt lite extra när jag vet att en stockholms resa närmar sig!

Tisdagen var den förväntasfulla dagen men också dessvärre bussdagen.. Det är inte ju bara att tänka Stockholm och så kommer man dit, verkligheten är något helt annat. 6 timmar med swebuss expess, vad mer finns att säga? Inge mer vidare intressant iallafall mer att det kändes som 10 och att vi var helt slut när vi väl kom fram. Så vi hoppar direkt över till onsdagen.

Onsdagen var dagen med stort D. Dagen vi alla väntat på långt innan vi själva visste det. Dagen då vi skulle få se Coldplay. Få se dem spela live på Globen, Andas samma luft som dem, vara i samma rum - i princip bara vara några meter ifrån dem. Himelriket! Men vi tar det hela från början. Onsdagen började faktiskt med en ursökt shoppningrunda! Vi tog nog recordet på hur länge man kan vara på Beyondretro, prövande allt för många skor och handlade upp allt för mycket pengar. Men jag bara älskar Stockholm! Behöver jag säga det fler gånger?

Efter det var det att svitcha om och slänga i sig en och annan pizza bit.
Observation:
nyttigaste veckan hitillst.. not. godis,chips, läsk, pizza, hamburgare etc. nästa vecka blir rena rama nyttigochmåbratränings veckan.

Tillsist började konserten
. Förstår ni hur jävla bra det var om jag säger att jag började gråta. Om jag säger att alla sjöng med och stod upp på läktaren ( och ja, fan vi fick sittplatser - men det var skönt på sitt sätt) Om jag säger att vi sjöng som galningar tills rösten inte bar längre men fortsatte ändå att sjunga. Förstår ni då hur bra det var? Kanske, men nej jag tror inte att ni gör det faktiskt. För Coldplay var något så enaståedena att.. att det går inte att sätta ord på. Det går int att beskriva. Jag kan ta och dö lyckligt nu om ni förstår vad jag menar, nästan.. kanske lite iallafall. Coldplay blev verkligen så mycket bättre än vad vi någonsin hade hoppats på!

Nu när man har skrivit om onsdagen känns det inte längre lika lockande att skriva om resterande dagar,  torsdag och fredag. För hur spännande är dem på en skala ett till tio om man läst onsdagen .. Men bara för att, en kortkort sumering. Torsdagen, ännu mer shoppning och fika på stockholms älsta konditori i gamla staden. Mycket mysigt!  Senare på kvällen middag med moster och kusin.
Fredag, hfm .. ja vi kan väl säg att det var en bussdag det också. Tråkigt nog måste man ju hem också.. 

Bussresor tär på en, det måste jag säga. Mina ögon åker hiss, tröttheten kommer smygande på än när man minst anar det alltså. Jag har iallafall tagit mig tid att fota allt jag shoppat. Så imorgon uppdatera jag bloggen flitigt med bilder. Efter uppvisning.

Ja visst ja, det har jag helt glömt bort att nämna,  för er som är intresserade av dans(?) och ska en sväng till stan imorgon är det dansuppvisning på maxi ( av alla ställen.. pinsamt). Men ja. Vad kan tänkas bjudas på?
Som vanligt är min koll på läget lika med noll och det blir inte bättre av att jag ha varit borta.. men jag vet  att disco visas upp iallafall och säkert en och en annan pardans också. Det får helt eneklt bli en överraskning :D Ni är alla välkommna, 12.45 och 14.45 Ses vi där?

nu hade jag iallafall tänkt att gå och knyta mig.
trött som ett helt ålderdomshem.

Jag ska drömma och minnas.

Kommentarer
Postat av: Kristin

Och jag säger bara en sak. Viva. Viva la Coldplay.

2008-09-21 @ 13:38:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback