2008 - året som gått

Nu är det 2009.

Jag har aldrig tidigare tagit mig tid och sätta mig ner och summera året som gått. Därför kände jag att det skulle vara en bra start på detta året att faktiskt tänka igenom 08 och få ihop en summering.

Så, bered er på en resa tillbaks i tiden ..  


I Januari startade jag den här bloggen och kände att det här var någoting för mig, dansen och dåvarande pojkvän tog upp mycket av min tid. TV4 kom till oss på dansinstitutet och vi intervjuades och fick vara med på TV.





Februari

Vi i klassen hade uppvisning i Kalmarsalen
 och skämmde ut oss för all framtid, det var sportlov och Peter kom och hälsade på, jag lekte också för första gången "modell" och blev fotad av mamma ;D





Mars

Jag fyllde så mycket som 17 år och ingeting förändrades
.. årets första danstävling gick av stapel och formen var väl inte den bästa, jag var magsjuk och missade vår föreställningsvecka i skolan helt och hållet, mamma och jag for upp till stockholm - träffade kusin, Footloose och festade för hela slanten.







April

Man började känna våren i luften
och solen kom smygandes från varje hörn, jag började min "hård"träning inför SM:et och skolan tog upp större delen min fritid.





Maj

Jag gick från helt blond
till att äntligen färga i mina svarta slingor igen, jag och min dåvanarande pojkvän firade ett år, det var spring break och lyckan var total, jag bloggade för fullt och började nu fylla bloggen med foton.





Juni

I juni var det äntligen SM i hovet, årets höjdpunkt - slutade med att jag blev 12:a bäst i Sverige, det blev också skolavslutning och en himlans massa studenter, jag började sommarjobba i tre veckors tid framöver och försökte ta vara på varje dag av sommarlovet.





Juli 

Jag umgicks med nära och kära
och i slutet av juli åkte jag ner till Skåne för att spendera sommarens varmaste dagar tillsammans med Peter. Det blev mycket fotande under den här perioden och jag fick äntligen mig walk in closet. 





Augusti

Mitt sommarlov avslutades med dansläger
i göteborg och därefter tog det slut emellan mig och robin, skolan började och allt var åter som vanligt igen.. 





September 

September är nog något av årets höjdpunk. Kunde inte börjat bättre med att det var inspark, jag och tjejerna drog till Stockholm för shoppning och Konsert med Coldplay, Frida och jag började träffas mer regelbundet, fotade en massa och United blev i hemlighet en grupp igen.





Oktober

Oktober är nog årets dansmånad. Låg i hårdträning och tränade i princip varje dag. Fast det gav resultat - månadens tävling och jag hamnade på en 2:a placering i singlen och tillsammans med Towsan på en 4:e. Dans kläder syddes hit och dit,  Peter kom till mig på höstlovet, kameran var i alltid med.




November 

Det var nu i november det gällde
- Uniteds första tävling efter återförenvingen och vi tog hem en 6:e plats,  klassen åkte på klassresa till Stockholm, twilight blev äntligen film och hade biopremiär och hösten kom väldigt för fort..
 



December 

Dansen avslutades med den årliga dansavslutningen
i sporthallen, vi hade premiär med vår barnteater i skolan och slutresultat blev succé, vi slutade äntligen skolan och alla for väl därefter ut för julklapps köp. Jag fixade till bloggen som en julklapp till mig själv.  Julstämmningen kom efter mycket om och men men när väl julafton var här var det ingen som klagade.




Och så till verkligheten. Jag måste säga att hela året har gått med spidad fart.. 

Ett helt nytt år att se fram emot. Lära mig av mina gamla misstag, göra nya misstag och förhoppningsvis lära mig av mina nya misstag.. ehm äh nej, förhoppningsvis få ett lika bra år som 2008 varit.

Hjälp vad jag ser fram emot 2009.

Kommentarer
Postat av: c

whaaaat, finns det bilder från när vi är på stranden? gud.

och fin du rä som gjorde mig svartvitt åp cpfestbilden, hahahah, kändes skönt :D

jävligt snyggt gjort med bilderna och texterna och allt. kan du ta bort en del av dig och ge till mig? tjarå. PUSS

2009-01-02 @ 10:59:32
Postat av: emilia

och jävlar vad vi ska festa detta året. minipluttarna blir ju äntligen 18, :) då ska lära er allt jag kan!

2009-01-06 @ 00:10:41
URL: http://emiiilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback