Dagen efter

- ja som ni förstår så har bloggandet legat på is, nu i helgen. Gårdagens tävlingen gick kanske inte som förväntat men en jätte trevligt helg med massvis med underbara tösar. Tävling började med singel, med runt 55 startande i min klass. Tråkigt nog åkte man ut allt för tidigt fast det kändes som om man gav järnet.
Det är det roliga med bedömningssport, som min kära dansvännina tina nämnde, " det kan liksom sluta hur som helst och det gäller inte att komma först i mål, utan att vara den som charmar domarna bäst". Men också att ena gången kommer man sist, och andra gången först - De beror helt på om domarna ser en överhuvutaget. Som min moder berättade för mig, att när jag dansade de första 20 sek så stod domarna och hade en livig diskussion med varandra, hur ska de kunna bedöma än?
Iallafall, efter singlen fortsatte tävlingen snabbt vidare med Gruppen och jag vet inte. Dansen såg helt okej ut men det var någoting som fattades. Andra gången, för united som vi inte gick till final och vi överläggr om de var för att, våra kära maskot, mer känd som Peter inte var med.. vi försöker att få det att se ut som det, haha!
Tillsist så var de dags för Towe och jag att rocka järnet med vår nya par och vi kände oss laddade till tusen. Dock var konkurrens allmänt hård så allt räckte till en semifinal, efter det åkte vi ut. Men nu är det bara att ladda om till den 5 april då vår egna tävling gå av stapel.

Iallafall, idag har jag ,förvånadsvärt måste jag säga, mått relativt bra. Dock sov jag väl bort allt då jag vaknade runt halv 2 och sedan spenderat dagen med att vara allmänt seg och umgåts med Robin framför TV. Nu tro jag minnsan att Arnel kommer, resten av kvällen blir väl att spenderas med honom. Imorgon är en ledig dag men tråkigt nog måste skolarbete ta tags i.

Kommentarer
Postat av: Jeremiah

fint du gjort med bloggen, mm
och varje gång jag läser "Dansat sen 10 år tillbaka och tävlar på elitnivå." så¨blir jag så stolt. puss

2008-03-10 @ 17:12:34
Postat av: radiosong

:D åh tack. Nu blir jag glad! För allt,

2008-03-10 @ 18:02:22
Postat av: peter

det var nog jag som gjorde det ja :P

2008-03-10 @ 20:47:16
URL: http://kjarsgard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback