radiosong. Danslängtan

- Dansa? snälla ja tack. Fast klockan är mer åt midnatt än kväll så är jag så otroligt rastlös och full med energi. Borde liskom jag inte vara trött efter en hård dag och inte mindre efter en hård vecka? det kan man ju absolut fråga sig.. Sitter istort sätt och räknar ner dagarna tills dansträningen börjar igen. Tack och lov har vi både haft jazz och balett i skolan men inte samma sak som disco träningarna. Men det kan jag säga, att balett är så sjukt mycket jobbigare än vad man kan tro och tänka sig. Jag har sådan träningsvärk i mina vader och helt stel, haha. En del kanske beror på att jag inte rört på mig så mycket under lovet men bara efter några rörelse och efter all koncetration så är man helt slut.

Imorgon blir det att fixa bokrecension och sedan på kvällen kommer Robin. & han föreslog att vi skulle glida in till stan på söndag, och jag tackade mer än gärna ja. Skall försöka inhandla lite snygga kläder till herrn.

Jag har faktiskt kunnat slita mig ifrån datorn, och suttit och kollat på Let´s Dance idag. Själv tycker jag iprincip alla är riktigt bra , för att aldrig har dansat i hela sina liv. Man undrar hur det skulle gå för en själv. Dansat i sju år men innötad med disco & allt som hör till där. Och för er som tro och jämför disco med filmer som staterna night fever etc. Är det så långt ifrån det jag dansa man kan komma. Nej okej, där tog jag i - men det liknar inte alls. Tänk er techno låtar, som cascadalåtar och en fardfylld dans med mycket sparkar och starka armar (aa) hahaha
( omg, alltså en sådan bra förklaring vad disco dans är, hahaha. Inte! rimlig iallafall, den funkar. )
Iallafall, så skulle jag gärna vilja börja med pardans, ser så otroligt vackert och graciöst ut och så ser det ut som om det har så otroligt kul också. Någon frivillig Kalmarbo som gärna börjar med mig?

Men ja, nu tror jag att jag ska kolla om Bilddagbok funkar igen, någon/några idioter som vart inne och försökt hacka sig in. Snälla, skaffer er ett liv liskom? pusshej!



image9
Byxor från asos, Rolling Stones tröja och armband  från delias.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback