Ett föresenat luciatåg med mig som pressforograf

Helt förglömt att skriva att jag var på Hannas Luciatåg i tisdags. Jag stod med kameran i högsta hugg hela tiden kändes det som. Hon hatar egentligen att vara med på kort flickebarnet.. stackan. Fast när de kom höll Hanna faktiskt minen och sa ingenting  - jag passade på att ta så många kort som möjligt ;D

För att bara vara fem år gamla så var deras luciatåget jätte fint. De var jätte duktiga och alla de tradionella låtarna sjöngs så som lusselelle och midnatt råder. Undrar hur många av oss andra som mimade med..
 
Luciatåg är verkligen jätte mysiga! Fast Ika ( hannas mamma) och jag stod och snackade i väntan på barnen ute i kylan, att luciakläderna är inte gjorda att bäras ute. Och vi som kollar är inte heller gjorda för det..

Ett luciatåg blir så mycket mysigare och varmare inom hus.


Fast barnen klagade inte, haha. Några enstaka flickor var tänor annars var alla Lucior, som det brukar vara :D





Min egna lilla Lucia. Hanna i mitten längst ner ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback