Veckoslut, vädersnack och helgevent.

Så har ännu en vecka ha gått, närmare bestämt den alldra första skolveckan av så många fler.. rätt deprimerande faktiskt. Hur många är det kvar? någon som har räknat tills det är jullov eller ännu bättre, höstlov?

Jag har något svagt minne av ifrån min mattelektionen att det är omkring 8 veckor kvar. kan det stämma tro.. mitt mattelärare nämnde något om det förstår ni, varför jag kommer ihåg det är för att han också sa att efter höstlovet har vi 5 veckors uppehåll ifrån matten!

Så ska jag nu ta och göra någon sorts sumering av hur veckan ha varit? Kanske, kanske inte. Få se vad de här inlägget få för resultat. Kanske rent ut av blir en sammanfattning utan att jag lägger märket till det.

Men som sagt, matte har jag haft och min lärare var något ut av en skräck upplevelse. Han kommer blir svår att övertala till att tenja lite på tidgänserna.. åh herre. vi hade 1 minut kvar i torsdags och han satte oss att göra 4 tal. Och det var på vår Första mattelektion också. Man bara, snälla lilla du. Tagga ner ett par hektor eller sådär..

Jag har också överlevt 2 timmars historia och kulturhistoria. Jag har sånna roliga ämnen i år förstår ni.. Så att man bara längtar tills nästa lektion börjar. Att man inte stå ut med rasterna emellan att man står och trampa utanför dörren 20 minuter innan letionen börjar.

Jag hoppas att ni förstår ironin i det förra stycket? Dum fråga kanske, vet väl att ni förstår allt.. Men ni förstår, det är så många som inte vet när jag är ironisk eller inte. Kan inte komma underfund varför..  Jag som är såå tydlig.

Det regnade idag på morgonen för er som missade det (?) jag var nog lyckligast av alla. Vid halv 9 rullade jag upp min rullgardin och fick se pölar, stora regndroppar och lyckan var total. Jag kunde äntligen få använda mina nya gummistövlar! Men det var för bra för att få vara sant.. när jag väl skulle ta på mig dem och skutta till bussen hade solen stigit fram och sken som om den inte hade gjort annat. Sur som ett bi slängde jag av mig dem och tog på mig ett par röda pumps istället.

Jag vaknade förövrigt med halsont idag också, för er som är intresserade av att veta det. Jätte kul, verkligen. Skrattade så jag ramlade av sängen. Min mamma har halsflus. Jag vill inte få det.

Aja, nog om denna underbara skolvecka, imorgon lördag blir det mys med tjejerna. Påminna mig själv om att jag måste ringa Steff när jag stiger upp sängen imorgon. & senare på kvällen kommer också Kristin & Emilia. Matlagning står på schemat och en och en annan film kan jag tänka mig. Ska bli roligt! Länge sen jag hade något sånt för mig, men nu har jag all tid i världen.

På söndag ha jag faktiskt ingeting bestämt, ännu. Någon?

Jaha, vad mer finns det att berätta en sådan här fredagkväll? oh, jaaa. 
Inte att förglömma:

dryg (check)  seg (check) off (check). hfm..  japp! Helt klart en hel beskrivning på dig, som matchar så otroligt bra. Nu lägger jag ner!


Nog, snackat för min del. Det blev ett förvånadsvärt rätt långt inlägg. Behövligt. Men nu ska jag ta och krypa till sängs. Det är också behövligt. Sov gott ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback