dance weekend

jag vill inte säga vad var det jag sa, men jag kommer göra det ändå..
Vad var det jag sa? Inte skulle detta år slå förra årets Camp gala. Men inte var det dåligt för det, bara ett snäpp annorlunda och känslomässigt, från och till.. Förra årets läger går nog inte att slå (?) men detta år och troligtvis de kommande kommer ligga precis bakom, på håret att slå sig till toppen. Vem vet, en vacker dag kanske något av de gör det också! Men inte vill jag nu komma och säga att detta läger inte kommer att minnas, absolut inte.  Dock på ett helt annat sätt än vad jag hade trott och hoppats på..

Camp Gala är något alldelses speciellt. För det första svettas man aldrig så mycket som man gör där, haha.  Man känner sig i stort sätt aldrig riktigt färsch. Dock uppskattar man så mycket mer vatten i alla dess former, att dusch, dricksvatten, regn etc. Här umgås man också och får kontakter med dansare man vanligtvis aldrig skulle ha pratat med. De ända gångerna, ut över detta, som vi dansare träffas är på danstävlingar. Och vi betonar träffas, för det är de ända vi gör. Vi umgås inte där då vi alla då är konkurenter ( finns tack och lov undantag :D) .. rätt tråkigt faktiskt, fast det är då lägern som dessa uppskattas så pass mycket mer!

I torsdags dansade vi ifrån klockan 13.00 till 18.00. och resten av dagarna tränade vi mellan 8.00 till 18.00 med rast,lunch och vila inräknat.
Jag älskar det! Visst så fanns det timmar då det kändes som om hela en var helt ut och in och att man ville bara gå och lägga sig.  Med träningsvärk både här och där. Men de är just då man bara ska fortsätta och jag måste säga att man hela tiden överträffar sig själv.

Danserna i år var helt otroliga. Helt klart flera nivåer bättre än förra årets men kan kanske bero på att jag iår var i gruppen star/superstar men ändå.. Super nöjd med det jag har fått lära mig. Towsan, när vi träffas vi för en hel dag full med steg och koregrafi? Fick en magnefik par som Peter & jag strålade med, den ska jag lära dig, så också vi stråla som de stjärnor  vi är!

Vad hände då efter klockan 18.00? Jag hoppas att ni inte tror att vi  var så duktiga och gick och la oss så pass tidigt. aha, inte alls. Första dagen åkte vi till ett badhus i närheten och dagen där på var det att åka ut med båt. & forsatte dansa hela natten där. Sista kvällen hade vi strandparty i blåsten och värmde oss vid grillarna :D Vilken härligt sommarväder vi har haft.. Regn, blåst och ännu mer regn!

I söndags hade vi uppvisning för föräldrar etc, sista dagen för oss och vi visade upp allt ifrån disco till pardans. Camp gala har också som tradition att varje år dela ut ett pris för  "bästa kompis" och årets elev. Och som pricken över i:et - vilka tror ni inte fick pris för årets elev? Peter såklart, men också jag - De kunde inte skilja oss åt,  ♥ haha Lyckan var total.

Skulle kunna skriva så mycket mer men tror att det får räcka här, tills vidare. Om ni har läst igenom allt detta ger jag faktsikt  mig själv en eloge, för det betyder att de jag har skrivit har varit rätt så intressant. Både att läsa om men också att läsa, om ni förstår vad jag menar?

Tack för en super helg alla.
Nu ska jag ta och lägga in de få bilderna som blev tagna med min kamera!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback